.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خلاتوریسم دریایی درمازندران احساس میشود

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: علیرغم فراهم بودن زیرساخت ها برای تامین اتوبوس های دریایی در سواحل، خلا توریسم دریایی در استان احساس می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، سید نبی سیدپور پیش از ظهر دوشنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی و آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: شعار سال دریانوردی امسال توسعه پایدار و نقش ارگان‌های دریایی کشور است.

وی افزود: یکی از ارکان های مهم توسعه اقتصاد بوده و در زمینه اقتصاد باید به مقوله  تولید، فروش و خرید تولیدات و همچنین ایجاد ارتباط بین مراکز تولید، فروش و مصرف توجه کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه 90 درصد سهم حمل و نقل در دریا است، اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید توسعه در دریا را جدی بگیریم و فرهنگ دریا را در زندگی مردم جانمایی کنیم.

سیدپور، توسعه بشر را در گرو توسعه دریانوردی عنوان کرد و گفت: با توسعه بشر در ابعاد مختلف، دریانوردی نیز متحول می شود و شناورهای جدید وارد عرصه دریایی می شود که به موازات گسترش دریانوردی مخاطرات ان نیز افزایش می یابد.

وی درباره ظرفیت های بندر نوشهر اعلام کرد: در سال های اخیر این بندر به طور کامل نوسازی شده و ظرفیت بندر به هفت برابر زمان قبل از توسعه و بازسازی افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، از فعالیت بالغ بر 20 فروند کشتی متعلق به ایران در دریای خزر خبر داد و گفت: اگر چه جایگاه ما از نظر دریایی در کشورهای حاشیه دریای خزر ممتاز است، اما هنوز جا برای کار در دریا وجود دارد.

وی با بیان اینکه بنادر کشور به سمت بنادر نسل سوم در دنیا در حال حرکت است تاکید کرد: هم اکنون بنادر ما فقط محل ورود کالا نیست بلکه کالاهای وارد شده باید تبدیل به فرآورده و ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی بیشتر شود.

سیدپور، به دیگر ویژگی های برتر بنادر کشور اشاره و بیان کرد: برخورداری از بیشترین امکانات مخابراتی و ایمنی دریا و پیشتازی در زمینه ی صید وصیادی و شیلات از مهم ترین خصایص بنادر کشور ما است.

وی با گله مندی از وجود خلا در بخش توریسم دریایی و گردشگری گفت: با خرید اتوبوس دریایی و استفاده از سرمایه گذار در بخش خصوصی و حمایت های مادی و معنوی جهت تشویق سرمایه گذاران می توان خلا گردشگری در دریا و جذب توریسم را رفع کرد.

سید پور  ابراز امیدورای کرد: تمام تلاش ما این است که فعالیت های دریایی تواند در گستره جامعه ما گسترش یابد و فرهنگ دریایی در ما رسوخ کند و فعالیت های دریایی فعالیت های امنیتی باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.